Keresés
Keresés
Close this search box.

hu / en

Nagyon másként dönt a nyaralásról a Z generáció – Így érdemes megszólítani a különböző nemzedékeket

Kupi Marcell, Ivancsóné Horváth Zsuzsanna és Kundi Viktória írása a KRTK blogban
Kupi Marcell – Ivancsóné Horváth Zsuzsanna –  Kundi Viktória

A turizmus világa az utóbbi években látványosan digitalizálódott. Nem csupán az utazásszervezés költözött át az online térbe, hanem maga a turisztikai élmény is egyre szorosabban kapcsolódik az okoseszközökhöz, applikációkhoz, közösségi platformokhoz. Ebben a gyorsan változó környezetben nekünk, kutatóknak és szakembereknek egyaránt érdemes megértenünk, hogyan alakul át az utazók döntéshozatali mechanizmusa – és különösen azt, hogy ebben milyen szerepet játszik az, hogy melyik generációhoz tartoznak.

Friss tanulmányunkban három generáció – az X, az Y és a Z – utazási döntéseit vizsgáltuk, kifejezetten a digitális információk hatásmechanizmusa felől közelítve. Nem általános fogyasztói szokásokat elemeztünk, hanem azt akartuk megérteni, hogy miként működik a döntés folyamata az utazás tervezésekor, amikor az információs bőség, a vizuális tartalmak, az online vélemények és az impulzusok egyszerre vannak jelen. A kérdés az volt: ugyanarra a digitális világra ugyanúgy reagál-e egy X generációs és egy Z generációs utazó?

A kutatás során több mint 500 válasz érkezett az online kérdőívünkre. Az eredmények nemcsak megerősítették azt az általános megérzést, hogy különbségek vannak a generációk között, hanem konkrétan megmutatták, mire érdemes odafigyelnie egy turisztikai szolgáltatónak vagy marketingesnek, ha célzottan akar kommunikálni.

⮚ Tovább a teljes cikkre