Keresés
Keresés
Close this search box.

hu / en

Sustainable Urban Food Production with a Special Focus on Permaculture From Hungarian Perspectives - Uszkai Andrea cikke a Planlama folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

A külföldi befektetések jó része valójában hazai pénz – Így torzítja a körbejáró FDI jelensége a statisztikát - Sass Magdolna és Fertő Imre cikke a KRTK blogban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Exploring the drivers of farm sustained participation in agri-environmental programmes - Štefan Bojnec és Fertő Imre cikke megjelent az Agricultural and Food Economics folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Vasárus Gábor a Magyar Hangnak nyilatkozott a zártkerteket érintő legfrissebb szabályozási változások kapcsán Tovább olvasom

Tovább olvasom

Understanding Innovation in European Mountain Product Value Chains - Nemes Gusztáv és szerzőtársai cikke megjelent a Mountain Research and Development folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

A magyar és az ukrán ruházati ipar jellemzői és kapcsolódása - Dobos Emese és szerzőtársai tanulmánya megjelent a Magyar Textiltechnika folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

KTI szeminárium: Renke Schmacker – The Effect of Confidence on College Applications

13:00 – 15:00

Abstract

This paper investigates the role played by self-confidence in college applications. After documenting how much gender and social differences in self-confidence explain inequalities in access to college, we show that correcting underconfidence helps to close the gap in college applications. We collect unique data on student self-confidence using experiments on more than 2,000 French college applicants. We match this data with administrative data on real college applications. After measuring student under- (or over-) confidence in their academic abilities, we randomly corrected miscalibrated beliefs about relative academic ability by providing some students information on their real rank in the grade distribution. Our results show that the best female students and the best students from low socio-economic status systematically underestimate their rank in the grade distribution. As a result, they apply to less selective programs. Providing information on the correct position in the grade distribution made the best students apply to more ambitious programs with stronger effects for female and low-SES students.

Az előadást hibrid formában tartjuk meg: a személyes részvétel mellett (helyszín: KRTK Közgazdaságtudományi Intézet, 1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 4., K11-K12 terem) zoomon keresztül is be lehet kapcsolódni. Az ehhez tartozó link külső érdeklődők számára a kti.titkarsag@krtk.hu e-mail címen igényelhető és csütörtök délelőtt válik elérhetővé.