Keresés
Keresés
Close this search box.

hu / en

Sustainable Urban Food Production with a Special Focus on Permaculture From Hungarian Perspectives - Uszkai Andrea cikke a Planlama folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

A külföldi befektetések jó része valójában hazai pénz – Így torzítja a körbejáró FDI jelensége a statisztikát - Sass Magdolna és Fertő Imre cikke a KRTK blogban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Exploring the drivers of farm sustained participation in agri-environmental programmes - Štefan Bojnec és Fertő Imre cikke megjelent az Agricultural and Food Economics folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Vasárus Gábor a Magyar Hangnak nyilatkozott a zártkerteket érintő legfrissebb szabályozási változások kapcsán Tovább olvasom

Tovább olvasom

Understanding Innovation in European Mountain Product Value Chains - Nemes Gusztáv és szerzőtársai cikke megjelent a Mountain Research and Development folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

A magyar és az ukrán ruházati ipar jellemzői és kapcsolódása - Dobos Emese és szerzőtársai tanulmánya megjelent a Magyar Textiltechnika folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

KTI szeminárium: Toygar Kerman – Pitfalls of Information Spillovers in Persuasion

Az előadásra hibrid formában kerül sor zoom felületen, illetve személyesen a T 4.23-as KTI szemináriumi szobában 2025.02.27-én, 13.00 órától.

Előadó: Toygar Kerman

Cím: Pitfalls of Information Spillovers in Persuasion

Absztrakt:

We study a multiple-receiver Bayesian persuasion model in which the sender wants to achieve an outcome and commits to an experiment which sends correlated messages to homogeneous receivers. Receivers are connected in a network and can perfectly observe their immediate neighbors’ messages. After updating their beliefs, receivers choose an action to match the true state of the world. Surprisingly, the sender’s gain from persuasion does not change monotonically with network density. We characterize a class of networks in which increased communication among the receivers is strictly better for the sender and hence strictly worse for the receivers.